La comissió de seguiment del concurs per al mesurament de les audiències digital (formada per l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació, l’Interactive Advertising Bureau i l’Associació Espanyola d’Anunciants) ha proposat a l’adjudicatària del servei, comScore, un “acord temporal” per un màxim de dos anys fins a aconseguir una “proposta alternativa” que compleixi amb les necessitats especificades en el seu moment, ja que l’empresa no ho fa.

El passat 11 d’abril es va obrir un període de negociació amb comScore per donar resposta a una sèrie d’exigències proposades per la mesa de contractació en la resolució del concurs. Mig any després, la comissió considera que “no s’ha assolit el nivell de compromisos requerits” per la mesa, malgrat reconèixer l'”esforç positiu” de l’adjudicatària, de manera que “no queda assegurat el compliment òptim de les exigències més rellevants”.

Per aquest motiu, la comissió de seguiment ha decidit començar a treballar en noves propostes tant tècniques com econòmiques per garantir el mesurament digital a l’Estat i que compleixi amb les necessitats requerides. Mentre les alternatives no es concreten, ha plantejat a comScore, que realitza el servei des de 2012, aquest acord temporal per allargar la relació.