L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) i l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) han prorrogat altre cop per dos anys, el contracte de comScore per mesurar les audiències digitals a l’Estat espanyol. Quan finalitzi la nova pròrroga (la darrera), a finals de 2018, comScore portarà set anys realitzant aquesta tasca.

El nou contracte incorpora una actualització d’acord amb les necessitats actuals. Els nous compromisos estan calendaritzats i contemplen la incorporació en el panell de nous dispositius i sistemes operatius d’accés en mobilitat; mesurament de vídeo multiplataforma; serveis de control de qualitat locals; solucions per al mesurament en dispositius mòbils de menors de 18 anys, o el desenvolupament i la millora de les eines d’explotació.

Per fer el mesurament digital a partir del 2019, es convocarà un nou concurs. La comissió de seguiment IAB/AIMC considera “convenient” obrir de cara al futur un procés de concurrència que “ratifiqui” la millor opció de mesurament online a l’Estat. Les condicions es comunicaran més endavant.