Aquest dijous ha tingut lloc a Barcelona l’acte de constitució de la mesa sectorial dels mitjans de comunicació, en el qual han participat una trentena de representants vinculats als mèdia, associacions i col·legis professionals, sindicats, empreses, productors, universitats i administració.

La seva creació persegueix trobar una resposta conjunta i activa als problemes actuals, proposant iniciatives que contribueixin a mitigar l’impacte de la “greu” situació que travessen els mitjans públics i privats de Catalunya, el conjunt del seu teixit industrial i els professionals que hi treballen.

Primers objectius

Durant la constitució de la Mesa s’han definint possibles objectius per començar a treballar: mantenir l’espai de comunicació local i nacional; trobar fórmules fiscals i financeres que afavoreixin l’activitat empresarial; i analitzar l’oferta universitària i les perspectives de futur del model de negoci dels mitjans de comunicació.

“Cal fer alguna cosa més enllà de lamentar-nos”, ha assenyalat el degà del Col·legi de Periodistes, Josep Maria Martí, qui ha assegurat que la situació del sector “ja no és només un problema econòmic, sinó que repercuteix també en la qualitat democràtica”.

La mesa, que es reunirà altre cop a principis de setembre, ha estat impulsada per la Plataforma en defensa dels mitjans de comunicació social, que al desembre es va presentar en societat amb un manifest on demanava al Govern la seva constitució per fer front al constant degoteig de tancaments o reconversions de mitjans públics i privats.

La plataforma està formada pel Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), el Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya (CPAC), CCOO, UGT, UPIFC/Sindicat de la Imatge i el Sindicat de Periodistes de Catalunya (SPC).