“Fa dos anys una fusió era possible; fa un any era aconsellable, i possiblement ara és necessària. Dins d’un any, si esperem molt, serà imprescindible”. D’aquesta manera tan eloqüent s’ha expressat el conseller delegat de La Sexta, José Miguel Contreras, sobre la possible fusió amb Antena 3, que aquest estiu ha agafat un nou impuls.

Amb tot, Contreras no ha concretat en quin punt estan les negociacions, tot i que ha recordat que la cadena presidida per José Manuel Lara Bosch cotitza a la Borsa, per la qual cosa si hi ha acord les passes del procés de fusió es donaran a conèixer “de manera pública i notòria”, ja que es tindran que comunicar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

El conseller delegat ha explicat que la cadena és una empresa “molt complicada”, amb accionistes que tenen “diferents” opinions i interessos. Segons ell, però, La Sexta “no té capacitat de defensa” després de la fusió entre Telecinco i Cuatro. “Si volem jugar les grans lligues, o creixem de mida o no tindrem una altra alternativa”, ha assegurat després de la roda de premsa de presentació de la nova temporada de la cadena.

El 2011, també en negatiu

Pel que fa al tancament de l’any, tot i que inicialment es preveia tancar en positiu, el directiu ha reconegut que el mercat publicitari té “molt mala pinta” i que, en les actuals circumstàncies, veu “impossible” acabar l’any amb beneficis. Malgrat vol esperar a veure com evoluciona el quart trimestre per veure si es recupera, ja ha deixat caure que acabar en negatiu no és “significatiu”, ni “transcendent”, ni influirà “de cara al futur”.

La Sexta aspira al 7% d’audiència

Quant a les audiències, Contreras ha assegurat que l’objectiu és que el grup de cadenes (La Sexta 1, 2 i 3, i Gol TV) assoleixi el 9% aquest setembre i el 10% durant aquesta temporada, per tal d’acaparar el 15% del mercat publicitari televisiu. Pel que fa a la cadena mare, el directiu espera acostar-se al 6% i tocar el 7%, xifres allunyades del 8% que la cadena aspirava obtenir l’any passat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram