El Govern ha reformulat les bases de les subvencions estructurals als mitjans per tal d’impulsar la seva professionalització, estimular la qualitat dels continguts i potenciar la creació de llocs de treball. Les modificacions es produeixen després que la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació i la Direcció General de Mitjans de Comunicació mantinguessin múltiples contactes amb agents del sector per recollir les seves necessitats i adaptar-se a l’evolució dels mèdia.

En les noves bases, per a les publicacions en suport paper s’introdueix per primera vegada el suport a la professionalització, i en els ajuts a mitjans digitals i de ràdio augmenta la quantia atorgada per cada redactor en plantilla.

Nous criteris per calcular els ajuts als digitals

En les subvencions als mitjans digitals és on hi ha més canvis: s’ha modificat el sistema de càlcul de l’import, de manera que el suport a la professionalització agafa més pes en detriment de la quantia lligada a la difusió. A més, per calcular l’import, s’han introduït nous criteris qualitatius (com la durada mitjans de la visita, juntament amb la profunditat i fidelitat de la mateixa) per tal de donar més suport als continguts de qualitat i evitar estimular “comportaments poc ètics per tal d’aconseguir més usuaris únics”, destaca l’Executiu.

Per altra banda, les noves bases també incorporen mesures per donar més suport als mitjans de proximitat, considerats “un dels puntals i trets distintius” del sistema de comunicació català. Entre d’altres, s’augmenta el suport bàsic per a les publicacions digitals de proximitat i es redueix el tiratge mínim per a les publicacions en paper d’abast local.

“Els canvis suposen una posada al dia dels criteris de suport al sector dels continguts en català, en un mercat en evolució constant”, explica el secretari de Comunicació i Mitjans de Comunicació del Govern, Miquel Gamisans. “El major compromís del Govern de Catalunya amb aquells qui es comprometen a crear llocs de treball no només és de justícia, sinó que també estimularà que es creïn continguts de major qualitat perquè les empreses periodístiques estaran més professionalitzades”, afegeix.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram