Durant el darrer trimestre del 2011, les cadenes de televisió van emetre 22.683 anuncis 7,6% que els 21.071 del mateix període d’un any abans, segons Zenithmedia. Amb tot, els espectadors van veure una mitjana de 69 anuncis, dos menys que en el darrer trimestre del 2010, tot i que hi van destinar el mateix temps: 14 minuts.

I això que els usuaris han augmentat el consum televisiu fins assolir el rècord de 4 hores i 25 minuts, sis minuts més (2,4%) que el darrer trimestre del 2010. Pel que fa als minuts de publicitat diària, van ser 7.746, un 8,3% més.

Per a Zenithmedia, el fet que les cadenes cada vegada emetin més anuncis, té com a conseqüència una “saturació publicitària” que provoca un impacte menor en l’audiència. Així, en el darrer trimestre del 2011 es van aconseguir 636.061 GRP (unitat de mesura per comptabilitzar els impactes), un 1,9% menys que durant el mateix període d’un any abans.

Amb tot, l’informe de Zenithmedia considera que es tracta d’una dada “positiva”, ja que la caiguda és força menor que el 10 produït entre 2010 i 2009.