La segona onada del 2011 del Baròmetre de la opinió política, mostra com ha crescut el nombre de població catalana que s’informa de política a internet través de les xarxes socials. En concret, a la pregunta de com s’informen de temes polítics a internet, un 9,4% dels enquestats opten com a resposta per ‘Facebook i altres xarxes socials’.

Per davant només hi ha les edicions digitals de La Vanguardia (27%), El Periódico (21,6%), El País (19,1%), el genèric ‘diaris electrònics sense especificar’ (16,5%) i l’Ara.cat (9,6%). D’aquesta manera, les xarxes socials superen els webs d’El Mundo (8,9%), l’Avui (4,9%) o Público (3%).

El treball de camp d’aquesta darrera onada es va fer del 2 al 17 de juny, poc després dels comicis municipals, i mostra una tendència creixent quan l’enquesta Baròmetre elaborat pel Centre d’Estudis d’Opinió (CEO) es realitza en període de precampanya electoral o just després d’eleccions.

Així, en la tercera onada del 2010, el treball de camp de la qual es va realitzar entre el 28 de juny i el 8 de juliol, el percentatge dels enquestats que van escollir ‘Facebook i altres xarxes socials’ va ser del 0,6. En canvi, la quarta onada, realitzada de l’11 al 22 d’octubre, en plena precampanya de les eleccions al Parlament, el resultat va ser del 3,9%.

En la primera onada del 2011, realitzada entre el 17 i el 27 de gener, els enquestats que van triar l’opció per ‘Facebook i altres xarxes socials’ va ser un 1,9%.

Per la seva part, en el mateix període, l’evolució dels blogs ha estat diferent: van obtenir un 4% en la tercera onada del 2010; un 4,2% en la quarta; el 2,6% en la primera del 2011, i el 5,3% en la darrera onada.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram