La nova graella de Catalunya Ràdio està millorant els resultats d’audiència digital respecte la temporada anterior. En les dues primeres setmanes d’emissions, el consum dels àudios ha crescut un 16,4%, mentre que els usuaris que escolten la ràdio en directe han augmentat el 8,4%, i el temps de visita als continguts del web ho ha fet l’11%. Paral·lelament, els usuaris de l’aplicació mòbil de Catalunya Ràdio s’han incrementat un 28%, i les sessions el 54%.

Així ho explica el seu director, Saül Gordillo, en l’estrena del blog En sintonia que ha obert al portal de l’emissora. “Aquestes dades indiquen una tendència generalitzada al major digital de ràdio, però sobretot demostren que les novetats i els canvis a la programació 2016-2017 connecten de ple amb un tipus d’oient més acostumat a la web, les xarxes i l’app”, assenyala.

Sobre el consum d’àudio del directe, el director de l’emissora afirma que hi ha hagut un creixement d’audiència digital en pràcticament totes les hores del dia. D’entrada, destaca l’increment del 59% del nou programa Tot costa respecte l’any passat en la seva mateixa franja (19-21 h), així com la pujada de dos espais que enguany han estrenat horari: Catalunya vespre creix un 51,3% i Les mil i una nits (3-4 h) ho fa un 52,6%.

A més, El matí de Catalunya Ràdio (6-13 h) augmenta un 12% els oients que l’escolten en directe en l’entorn digital; el nou espai Popap (13-14 h) incrementa el 5,8% l’audiència en la seva franja respecte l’any passat; una altra novetat, Estat de Gràcia (16-19 h), registra una pujada del 7,6% en la darrera hora de programa, i El club de mitjanit (23-1 h) creix el 24% (del 30,8% en la primera hora). 

Finalment, l’espai dels caps de setmana El suplement (8-14 h) incrementa un 25% els usuaris que escolten el programa en directe en format digital.