Crític ha tancat el 2019 amb un benefici abans d’impostos de 17.093 euros (un 47,71% més que els de 11.572 euros de l’any anterior) i ja acumula quatre exercicis en positiu consecutius. En concret, l’any passat el mitjà va facturar 247.670 euros, un increment del 7,12% respecte de 2018, mentre que la despesa va ser de 230.831 euros, un augment del 5,1%.

Pel que fa ingressos de l’any passat, el 28% va correspondre a les subscripcions; el 26% a la publicitat; el 14% a la producció de continguts amb patrocini; el 13% a subvencions; el 12% a projectes compartits amb empreses i agents de l’economia social i solidària; el 3% a vendes de la botiga digital, i el 5% a altres ingressos.

Quant a les despeses, el 57% es va destinar als salaris de la plantilla i el 15% a les col·laboracions, mentre que un altre 15% va ser per a la infraestructura; el 6% per al Dossier Crític; el 4% a la Seguretat Social, i el 3% a despeses associades a projectes.

Pressupost de contingència

Arran de la crisi sanitària, Crític preveu que la caiguda dels ingressos publicitaris enguany arribi als 30.000 euros (el 2019 en va facturar 62.752). Per fer-hi front s’ha marcat com a objectiu arribar a les 2.000 subscripcions a finals d’any, unes 200 més que les actuals. Durant l’estat d’alarma, el mitjà ja va llançar una campanya de subscripcions solidàries per fer front a l’impacte econòmic de la Covid-19.

En paral·lel, Crític ha creat una comissió, formada per membres de l’equip de redacció i de gestió, amb l’objectiu de revisar totes les despeses i preparar un “pressupost de contingència” per al 2020 i per el 2021. A més, està emprenent diverses accions i buscant vies de mecenatge. Per exemple, el mitjà ha estat beneficiari de 5.000 dòlars del fons d’ajut a mitjans local impulsat per Google.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram