Eva Niñerola, Lucía González, Delia Rodríguez i Amaya Verde (foto: Pedro Madueño / La Vanguardia).

La Vanguardia ha realitzat quatre incorporacions de nous perfils directius per avançar en la digitalització del mitjà. Per una banda, les periodistes Delia Rodríguez i Lucía González se sumen al diari com a subdirectores. Per l’altra, Eva Niñerola i Amaya Verde seran les caps de l’àrea audiovisual i de narratives visuals, respectivament.

Delia Rodríguez compta amb dues dècades d’experiència en estratègia digital, i ha estat la primera directora digital de la Secretaria d’Estat de Comunicació (de febrer de 2020 fins el passat setembre). Abans va ser subdirectora digital de desenvolupament d’audiències d’Univisión Noticias; va fundar i liderar Verne, el web de cultura digital d’El País, i redactora en cap d’El HuffPost i d’S Moda, entre d’altres.

Per la seva part, Lucía González fins ara era responsable de desenvolupament d’audiències d’El País, on també va coordinar la secció local de Madrid. La periodista va formar part dels equips fundadors d’El HuffPost i Verne, i anteriorment havia treballat a l’equip digital d’El Mundo.

La nova responsable audiovisual de La Vanguardia, Eva Niñerola, té una àmplia trajectòria professional en publicitat, televisió i documentals com a directora i editora. Entre d’altres, a treballat per a plataformes com Netflix, Amazona Prime Video, Rakuten i HBO.

Finalment, Amaya Verde té una àmplia experiència en infografia i noves narratives. La periodista visual ha treballat amb Delia Rodríguez a la Secretaria d’Estat de Comunicació i a Univisión Digital. Anteriorment va fundar les seccions de gràfics dels diaris El Economista i Negocio, i va treballar al grup Recoletos.