El Palau Robert acollirà aquest dijous la presentació de l’Informe de la comunicació a Catalunya 2011–2012. Es tracta de la setena edició del projecte de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), el qual té per objectiu presentar una visió global i sintètica de la situació dels mitjans i dels diversos sectors de la comunicació durant els anys 2011 i 2012, en un període marcat per la crisi i les transformacions tecnològiques.

El treball, que ha comptat amb la participació de 30 autors, està estructurat en quatre grans apartats. La primera part analitza els diversos mitjans (premsa, ràdio, televisió i sector cinematogràfic), les indústries culturals del llibre, el fonograma, el vídeo i el videojoc, i diversos temes transversals que afecten el conjunt del sistema comunicatiu català (polítiques de comunicació, publicitat, grups de comunicació, internet i telecomunicacions), a més de tractar la comunicació de proximitat i la llengua.

La segona part reflexiona sobre la gestació, l’estratègia i les aportacions de les polítiques de comunicació al Principat; la tercera analitza l’estat de la recerca i els estudis universitaris de comunicació, i l’última part recull les principals conclusions i reptes de futur, aportant propostes concretes d’actuació.

L’acte de presentació estarà presidit pel secretari de Comunicació del Govern, Josep Martí, i comptarà amb la participació del rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Ferran Sancho; el director general de Comunicació i Gabinet de Presidència de Gas Natural Fenosa, Jordi Garcia Tabernero; el director de l’InCom-UAB, José Luis Terrón, i la coeditora de l’obra, Marta Civil i Serra.