El proper dilluns es presentarà la primera onada del nou EGM Baròmetre Catalunya, fruit de l’acord de col·laboració segellat al desembre entre l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) i la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC). Paral·lelament, també es presentarà l’informe La comunicació a Catalunya. Resum 2012, únicament amb dades del Baròmetre.

En la primera onada de l’EGM Baròmetre Catalunya, es donaran a conèixer les audiències a Catalunya de diaris, revistes i publicacions periòdiques, ràdios i televisions. Amb tot, en aquesta primera remesa no hi haurà dades dels mitjans de proximitat, els quals fins ara l’EGM no tenia en compte.

Per una banda, en el cas de les publicacions de l’ACPG, APPEC i Premsa Comarcal, no n’hi haurà perquè l’1 de gener es va posar el comptador a zero, i amb els tres mesos que portem del 2013 no hi ha prou volum de dades. Com passava en el Baròmetre cada vegada que s’incloïa un nou mitjà, la seva visualització es comença a apreciar de manera més fidedigna al cap d’uns mesos, conforme es van acumulant enquestes.

De cara a la segona onada, prevista per al 4 de juliol, FUNDACC revisarà amb les tres associacions si les dades disponibles ja són prou sòlides com per fer-les públiques.

Sense dades de les TV de proximitat

En el cas de la televisió, l’EGM Baròmetre Catalunya no oferirà dades de les televisions de proximitat per motius diferents. El fet que les audiències televisives es valorin mitjançant altres audímetres, sumat a les retallades pressupostàries, van fer que FUNDACC decidís prescindir de donar dades de les cadenes locals i concentrar els esforços en la premsa.

Tampoc en aquesta primera onada hi haurà dades separades dels diaris que tenen edicions en català i castellà (La Vanguardia, El Periódico, Segre). Com en el cas de les publicacions de proximitat, aquesta diferenciació, que fins ara l’EGM no feia, es donarà passats uns mesos i hi hagi prou enquestes per obtenir més dades.

Finalment, dilluns també es presenta el resum anual de la comunicació a Catalunya, que analitza el consum mediàtic dels catalans el 2012 a partir de les dades obtingudes pel Baròmetre en base a una mostra de 19.000 entrevistes presencials. En aquest cas, sí hi haurà dades dels mitjans de proximitat.