L’Associació de Directius de Comunicació Dircom Catalunya va celebrar dimecres al vespre la desena edició de Netcom, la trobada de reflexió i diàleg del sector que organitza anualment. Per al desè aniversari, l’esdeveniment va reunir més de 250 professionals a l’Antiga Fàbrica Damm de Barcelona.

En el seu discurs institucional, la presidenta de Dircom Catalunya, Maria Lluïsa Martínez Gistau, va destacar la “flexibilitat” com una de les principals virtuts dels professionals de la comunicació, que han d’adaptar-se a grans canvis i a un “entorn incert i cada vegada més exigent”, com el viscut arran de la pandèmia.

Segons va dir, els dircoms “són i han de ser la veu de la consciència de les organitzacions” per tal de permetre “establir relacions honestes, responsables i generadores de confiança” amb els grups d’interès. Martínez Gistau també va destacar que ara els directors de comunicació són més multidisciplinars que fa deu anys i tenen “vocació d’arribar a moltes més persones i de forma més transparent”, una “ambició que és radicalment nova”.

“Tenim més ganes de relatar que mai, i alhora una capacitat molt més panoràmica per conversar amb persones, col·lectius i empreses. En aquests deu anys hem assolit el compromís d’obrir-nos a la societat i explicar a les persones no tant el que farem, sinó què hem fet, per què i en què els podem beneficiar”, va afegir la presidenta de Dircom Catalunya.

El Netcom va tenir com a convidat especial el polifacètic actor Pep Plaza, que va amenitzar la trobada amb l’espectacle Les mil cares del dircom, mitjançant imitacions i la interacció amb els assistents, que es van retrobar després de mesos de comunicacions a través de les pantalles.

A més, amb motiu del desè aniversari de Netcom, es va estrenar el documental El gran canvi, una producció de Tics Mediàtics que narra a l’evolució de la professió en els darrers anys. A partir de l’experiència d’Igone Bartumeu (Coca-Cola), Jordi Garcia Tabernero (Naturgy), Maria Lluïsa Martínez Gistau (CaixaBank), Jordi Romañach (El Corte Inglés), Cristina Salvador (Both) i Joan Cuenca (Blanquerna-URL), la peça relata els canvis en les relacions entre empreses i mitjans, l’impacte de la irrupció de les xarxes socials, i les noves formes de comunicació, així com la consolidació del perfil de directiu dels dircoms.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram