Juntament amb la posada en marxa d’una nova pàgina a Facebook, el digital minisite a la xarxa social on els usuaris podran seguir de forma més accessible els darrers continguts. Es tracta del primer mitjà català en implementar aquesta aplicació, programada per Tirabol Produccions Tirabol Produccions, la qual reprodueix els continguts més importants del diari digital i té per objectiu esdevenir la seva eina informativa prioritària a Facebook.

Segons Jordi Tarrida, responsable de l’equip de programació de la versió 2.0 del diari, totes les tendències de consum “indiquen que la migració dels usuaris anirà del web cap a les xarxes socials”. És a dir, que la gent consultarà més Facebook o Twitter que no pas el web tradicional. “El web servirà de complement i suport a la xarxa social, però el tronc central de navegació i relació dels usuaris serà Facebook, Twitter i les noves xarxes socials massives que s’aniran implantant amb el temps”, assegura Tarrida.

L’aplicació s’anirà implementant progressivament en tots els diaris del grup Catmèdia amb l’objectiu d’assolir una “interactivitat totat” entre els continguts i els usuaris.

A més, en els propers mesos es preveu la creació de noves aplicacions i widgets per oferir serves complementaris als lectors del directe!cat i de la resta de digitals del grup.

Segons explica el digital, el motiu per obrir una nova pàgina a Facebook, on era present des de fa gairebé dos anys mitjançant un perfil i un grup, ha estat pel tancament de diversos ‘perfils personals’ com els que mantenien Plataforma per la Llengua, Escola Valenciana, l’Aplec per la Independència d’Arenys de Munt o Solidaritat Catalana per la Independència de Joan Laporta.

A part de Facebook, directe!cat també és present a Twitter amb un perfil que segueixen més de 1.450 usuaris. Des de mitjan de febrer, el digital també incorpora a la seva pàgina principal la llista Tweet!directe, l’esfera dels seguidors del diari que aglutina les piulades dels catalans que enraonen i discuteixen sobre política.