La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) presenta el proper divendres 30 de març la primera onada del Baròmetre d’aquest any. Cal recordar que, el 2012, ja s’aplica completament el nou calendari amb tres onades (les següents seran al juliol i el novembre) després de l’acord assolit per redimensionar el projecte, el qual implica una reducció del 45% de l’aportació de la Generalitat al pressupost.

La primera remesa de dades de l’any s’ha obtingut a partir de 22.00 entrevistes realitzades a les llars catalanes entre el març del 2011 i el febrer del 2012. És una altra conseqüència de l’ajust del projecte, que sempre vorejava les 30.000 entrevistes.

A banda de la primera onada del 2012, la FUNDACC presentarà l’informe La comunicació a Catalunya. Resum 2011, elaborat en col·laboració amb l’InCom-UAB, el qual analitza els aspectes més rellevants en els consums mediàtics a partir de dades del Baròmetre.

L’estudi fa èmfasi en les tendències del consum mediàtic tenint en compte aspectes com els nous canals (internet i mòbil), la diversitat de l’oferta mediàtica (generalista, musical, informativa, esportiva, econòmica, local, de pagament i gratuïta) i les diferències comarcals en els consums