El portal Economía Digital ha culminat la major transformació tecnològica i d’usabilitat a la qual s’ha sotmès en la darrera dècada. El mitjà estrena un nou format que modifica la seva fisonomia per acollir noves funcions i narratives informatives, a més de millorar la velocitat de càrrega.

La renovació tecnològica ha estat desenvolupada pel propi departament d’enginyeria, prescindint de recórrer a tercers, com havien fet anteriorment. “Ha arribat el moment que a Economía Digital alineem la tecnologia amb els nostres objectius empresarials i editorials sense més encerts o errors que els nostres”, diu el director de publicacions de Grupo ED, Ismael García Villarejo.

El gener de 2019, el grup va incorporar David Sáez com a director de tecnologia amb tres peticions: muntar un equip d’enginyers, dissenyar el full de ruta cap a la “independència tecnològica”, i integrar l’aleshores recentment adquirit Finanzas.com. L’encàrrec ha culminat dos anys després.

“Aquesta transformació tecnològica ha suposat un desafiament en l’actual entorn de mitjans digitals”, afirma Sáez. “No només hem canviat l’aspecte de tots els nostres productes: es tractava de construir nous fonaments i estructures que ens permetin adaptar amb rapidesa les nostres publicacions, en un entorn canviant i amb l’agilitat que el mercat demana cada vegada amb més exigència”, afegeix.

Transformació gradual

Els primers resultats es van començar a visualitzar el juliol de 2020, quan el grup va estrenar la versió beta d’un portal propi per a la revista Inversión. A l’agost va transformar Cerodosbé en Tendencias, i al setembre els nous sistemes es van integrar a Diario Gol.

“El nou portal està a l’altura dels millors, tant pel seu disseny com per les seves possibilitats. El repte per a nosaltres és explotar tot el seu rendiment, perquè el redisseny només s’ha fet pensant en traslladar als nostres lectors les millors històries de forma més atractiva i manejable”, explica el director d’Economía Digital, Marcos Pardeiro.

“Gràcies a l’equip tecnològic que s’ha incorporat a Grupo ED, amb una àmplia experiència en el món digital, hem assentat les bases sobre les quals seguir desenvolupant els nostres productes al ritme que la indústria i, sobretot, els nostres lectors ens demanen. Però també hem creat eines més productives per a la redacció”, assenyala David Sáez.