Les diferències que poguessin mostrar les dades d’audiència de l’Estudi General de Mitjans (EGM) i el Baròmetre de la Comunicació i la Cultura tenen els dies comptats. Aquest dijous, l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) i la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) han signat un acord de col·laboració pel qual s’unifica la mostra sota el nom d’EGM Baròmetre Catalunya, mesura anunciada el passat maig.

L’acord entrarà en vigor l’1 de gener i té una durada mínima de tres anys. Els primers resultats es donaran a conèixer amb la primera onada de l’EGM del 2013, el 22 d’abril; les altres dues onades del proper any seran el 4 de juliol i el 28 de novembre.

Vetllar per la visibilitat dels mitjans de proximitat

Els processos de definició i configuració d’aquesta nova mostra unificada estaran elaborats i supervisats pels equips tècnics de les dues institucions, tot i que mantenint els aspectes metodològics vigents a l’EGM.

En aquest sentit, la FUNDACC s’encarregaria del vessant tècnic per mantenir els seus objectius fundacionals, que són oferir unes audiències més ajustades a la realitat catalana i que els mitjans de proximitat disposin de dades amb les quals poder accedir al mercat publicitari.

De fet, amb el conveni, FUNDACC passa a formar part de la junta directiva de l’AIMC, on representarà institucionalment els interessos dels mitjans catalans de proximitat i vetllarà perquè el nou estudi preservi la visibilitat que els ha proporcionat fins ara el Baròmetre.

Durant la signatura de l’acord, el president executiu de l’AIMC, Carlos Lozano, ha assenyalat que “l’ampliació de la mostra que s’aconseguirà a partir d’aquest conveni serà una gran ajuda tant per al sector publicitari com per als mitjans de comunicació, ja que millorarà el coneixement sobre el consum de mitjans en l’important mercat català amb el rigor tècnic i l’acceptació per part del mercat que té l’EGM establert des de fa 45 anys”.

Per la seva banda, el director general de FUNDACC, Joan Sabaté, ha destacat que l’acord “aportarà una única xifra d’audiència al mercat, fet que facilitarà el consens en el conjunt del sector i permetrà un millor accés dels mitjans catalans, especialment els de proximitat, al circuit publicitari estatal, afavorint així una major inversió”.