En la segona onada del 2011 del Baròmetre, presentada per FUNDACC aquest dimarts, per primer cop es visualitzen dades sobre el consum de ràdio i televisió a la xarxa. Així, segons l’estudi, 823.000 persones escolten la ràdio a internet, xifra que suposa un 19,3% dels internautes catalans, mentre que veuen la televisió 599.000, un 14,1%.

Tot i importants, són xifres llunyanes a l’ús de les xarxes socials (2.347.000 persones, el 55,1% dels internautes) i la lectura o descàrrega de notícies, diaris i revistes (1.955.000 usuaris, el 45,9%).

A banda, el consum a la xarxa de premsa generalista impresa torna a créixer, i aquests tipus de webs es mantenen com els segons més visitats, just per darrera dels cercadors, posició assolida en l’onada anterior.

En concret, visiten els webs de premsa impresa el 32,9% d’internautes catalans (dues dècimes més que en l’onada anterior). Per darrere estan els webs de bancs i caixes (es mantenen en un 32,4%) i els portals generalistes (26,6%, 2,4 punts menys). La premsa esportiva en paper també creix, i ja és seguida al web per un 19,4% dels internautes catalans, sis dècimes més que en l’onada anterior.

Pel que fa a la llengua, un 47,3% d’usuaris navega per internet en català (1,1 punts menys que en l’onada anterior), un 89,9% en castellà (set dècimes menys) i un 13,8% utilitza altres idiomes (nou dècimes menys).

En aquesta segona onada, internet assoleix els 3.144.000 usuaris diaris, 38.000 més que en la primera onada del 2011, mentre que la penetració entre la població és del 48,8%, quatre dècimes més. Respecte fa un any, ha crescut en 363.000 usuaris, quan la penetració era del 43,3%.