El grup Mediaset España tanca el disseny de la seva estratègia multicanal. El proper 2 de gener posarà en marxa Nueve, canal dirigit al “gran” públic femení que emetrà a través de la freqüència que actualment ocupa La Tienda en Casa, adquirida a Sogecable juntament amb Cuatro.

El nou canal tindrà una graella formada per minisèries, fulletons, sèries de ficció, programes d’actualitat, espais divulgatius, talent shows i, a partir de febrer, 12 hores en directe de la 14a edició de Gran hermano. És a dir, neix per competir de forma directa amb Nova, d’Antena 3, i de passada complementar l’oferta de Divinity, també de Mediaset, dirigit a un públic femení més jove i urbà.

Distanciar-se d’Antena 3

Amb el llançament de Nueve, el grup no només intenta restar audiència a Nova, sinó també distanciar-se en audiència respecte a Antena 3: al novembre, el conjunt de cadenes de Mediaset van sumar una quota de pantalla del 28,4%, només dues dècimes més que els de la seva competidora. A més, mentre el grup comandat per Paolo Vasile ara disposarà de vuit freqüències en obert, Antena 3 s’ha de conformar amb set, doncs la vuitena és la de Gol TV, que explota Mediapro de pagament.

A nivell publicitari, amb el nou llançament Mediaset també crea una nova oferta per a un dels segments d’audiència amb un major consum televisiu i un dels més demandats pels anunciants. La nova cadena s’agruparà dins la pauta publicitària de Factoría de Ficción i La Siete.

Un vell projecte

El plantejament de Nueve no és nou. L’estiu del 2010, Mediaset va arribar a anunciar el llançament d’un canal amb les mateixes característiques, aleshores amb el nom de La Nueve. Finalment, però, va arraconar el projecte i va decantar-se pel canal infantil Boing.

Amb tot, l’arribada ara de Nueve es produeix perquè Prisa ha renunciat a As TV, un nou canal esportiu que havia de disputar l’audiència a Marca TV, el llançament del qual havia estat preparant durant part d’aquest any, segons informa Frecuencia Digital. Prisa podia explotar un dels canals de Mediaset per una clàusula de l’acord de fusió Cuatro i Telecinco. Les dificultats econòmiques del grup, però, el van fer desistir del projecte, i finalment és Mediaset qui ocuparà la freqüència.