La inversió publicitària en mitjans de comunicació va créixer un 1,4% l’any 2010 i va passar de 5.096 milions d’euros el 2009 a 5.168 milions l’any passat, segons dades de l’estudi i2p realitzat per la companyia de control publicitari Arce Media i per la consultora Media Hotline. El creixement se sustenta especialment en dos sectors: internet, que creix un 19,2%, i el cinema, que augmenta un 28,8%.

El creixement de l’any passat contrasta amb l’abrupta caiguda experimenta pel conjunt de la inversió publicitària el 2009, any en què va patir una reducció del 22,3% i el 2008, que va caure un 13,5%. De fet, el comportament final del 2010 ha millorat les expectatives dels experts, ja que els responsables d’ip2 havien previst un descens del 3,3%.

Per sectors, el comportament no ha estat uniforme. La televisió ha crescut un 3,2%, el cinema un 28,8% i els mitjans digitals un 19,2%. En canvi, els mitjans impresos han vist com encara es reduïa més la inversió: els diaris han retrocedit un 4% i les revistes un 2%. Per la seva part, la ràdio va tancar l’exercici passat amb una inversió del 0,5% inferior a la de 2009.

En números absoluts, la televisió concentra la majoria d’inversió publicitària, amb 2.400 milions, seguida encara de la premsa amb 1.113 milions i la ràdio amb 498 milions. Els següents sectors són les revistes amb 419 milions i ja treu el cap internet, que té una inversió de 353 milions d’euros en publicitat.

El sectors econòmics que han tirat de la inversió han estat les begudes, l’energia, la moda, els complements, la llar i les telecomunicacions, mentre que els que més han reduït la seva inversió han estat els serveis públics, art i espectacles, viatges i turisme.

Previsió d’increment generalitzat per al 2011

De cara a les previsions per 2011, els responsables de l’estudi d’i2p preveuen que la inversió publicitària creixerà un 2,4% i que els diaris, revistes i la ràdio se sumaran al creixement. Encapçalant el creixement seguirà internet amb un 15,8% seguida de la televisió 2,2%, dominicals 4,3%, ràdio 1,3%, revistes 1,3% i diaris, amb un creixement simbòlic del 0,1%.