El Mercat Audiovisual de Catalunya ha avançat alguns dels continguts de la seva 23a edició, que tindrà lloc l’1 de juny a la Roca Ubert Fàbrica de les Arts de Granollers, reprenent el seu calendari habitual a la primavera (les dues anteriors edicions s’havia fet a la tardor per la pandèmia).

Enguany, el programa oferirà sessions sobre la vigència del mapa de la TDT local a Catalunya. Per debatre sobre la qüestió es comptarà amb representants d’operadores, reguladors –entre els quals el president del Consell de l’Audiovisual, Xevi Xirgo– i administració.

El MAC 2022 també abordarà la incidència que tindran els fons Next Generation UE en el teixit audiovisual. En aquest context, ha programat una trobada sobre les ajudes a les televisions comunitàries amb representants de Catalunya, Andalusia i Galícia.

A més, el consultor Pepe Cerezo, especialitzat en estratègia i transformació, protagonitzarà una keynote sobre com monetitzar els productes i serveis audiovisuals. La seva intervenció està especialment pensada per al projecte de la futura plataforma OTT que impulsa la Xarxa Audiovisual Local.

Des d’un punt de vista més tecnològic i de futur, el MAC s’acostarà a la nova realitat del metavers en l’entorn broadcast de producció i emissió, i als reptes i oportunitats que obre pel sector audiovisual.

Protagonisme de l’àudio

El model d’audio first (consistent a dotar-lo de major rellevància des del punt de vista informatiu i d’entreteniment) serà objecte de dues sessions que tractaran qüestions com la distribució global i les estratègies multiplataforma i hiperdistribució.

En l’àmbit del so també s’ha programat una sessió que estudiarà el consum digital amb assistents de veu, en especial en l’àmbit dels mitjans de proximitat i a través de casos pràctics.

Pòdcast en femení

El MAC 2022 acollirà la segona edició de la Trobada del Podcàsting a Catalunya, amb un programa autònom i un espai millorat. Un primer bloc girarà al voltant del pòdcast en femení, analitzant la proliferació de podcasts fets per dones i es reflexionarà sobre l’adaptació de la indústria amb perspectiva de gènere.

De moment hi ha confirmada la presència de la periodista Natza Farré i l’actriu Judit Martín, creadores del pòdcast El nou paradigma; la periodista Marta Salicrú, directora de Ràdio Primavera Sound, i la productora Maria Santonja, directora de Podwoman.

Un segon bloc estarà dedicat al pòdcast com a eina política, amb la intervenció de polítics que ja no estan en actiu però que vehiculen la seva opinió a través d’aquest mitjà.

A més, diferents experts reflexionaran sobre l’impacte que ha tingut la pandèmia en el món del pòdcast i l’efecte en el seu consum durant aquest període. També es dedicarà atenció a les estratègies de distribució i quins són els seus reptes de futur, amb representants d’iVoox, Podimo i Prisa Audio, entre d’altres.

Com a gran reclam, la Trobada de Podcàsting comptarà amb la participació del periodista Jordi Évole, qui explicarà l’experiència del pòdcast Los días contados, realitzat durant el confinament amb el seu company Gonzo.