El Mercat Audiovisual de Catalunya ha presentat l’avançament del programa de la seva 25a edició, que tindrà lloc el 5 de juny a la Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers. L’esdeveniment, de caràcter gratuït amb inscripció prèvia, comptarà amb una trentena de sessions i més de 40 ponents.

Com és habitual, el MAC s’articularà a través de sessions divulgatives, taules rodones i tallers, per propiciar un espai de trobada entre els professionals del sector audiovisual de proximitat. Enguany, la programació estarà protagonitzada per la intel·ligència artificial, l’estímul a la creació audiovisual a través de pitchings de projectes, i el present i futur del món de l’àudio en el marc de la Trobada del Podcàsting a Catalunya.

Avançament de continguts

El MAC 2024 es presenta amb el títol Intel·ligències audiovisuals perquè, un any més, aquesta tecnologia serà un dels centres d’interès i eixos vertebradors del programa.

Aquest gran bloc temàtic s’obrirà amb la sessió IA, reptes i oportunitats en l’àmbit de la comunicació de proximitat, una taula rodona amb la participació de Miquel Herrada, cap d’operacions de la Xarxa Audiovisual Local; Natàlia Prats, directora d’infraestructures digitals i tecnològiques de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i Pere Vila, director d’estratègia tecnològica de RTVE.

A més, un expert en la matèria, Joan Rosés, editor de Collateral Bits i de l’Observatori Switch, serà l’introductor d’un doble contingut orientat cap a l’àudio amb una ponència titulada La IA sonora: què està passant?

Aquesta sessió es complementarà amb la taula IA i àudio digital: els reptes per a la indústria del so, amb de Pep Aguiló, gerent d’Idea Sonora; Sara Gómez, actriu de doblatge, membre de la junta de Doblatge Unida de Barcelona (DUB) i copresidenta de United Voice Artists (UVA); Olalla Novoa, gerent de projecte de VerificAudio de Prisa Media; Carlota Planas Silva, advocada, sòcia-directora de Sabatellini & Associats, i Joan Rosés.

L’àudio guanya pes

El present i el futur de l’àudio tornarà a tenir un paper important al MAC. Així, el certamen li obre una línia de programació específica amb el nom de MAC Àudio, dins la qual queda inclosa la Trobada del Podcàsting a Catalunya, que arriba a la seva quarta edició.

La jornada, organitzada en col·laboració amb l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, enguany ampliarà el seu catàleg d’interessos de la mà de professionals com José Antonio Gelado, consultor de podcàsting i productor, o Izaskun Pérez, directora de pòdcast d’elDiario.es.

Es parlarà del pòdcast com a mitjà per divulgar sobre ciència i tecnologia a través d’una taula rodona amb participació del director de comunicació de l’Hospital Clínic, Xavier Francàs; el director del pòdcast Mindfacts, Fran Izuzquiza; el productor i director del pòdcast El abrazo del oso, Eduardo Moreno, i la directora del pòdcast Cuidado con las macros ocultes, Bárbara Villuendas.

La trobada també es farà ressò de l’auge dels audiollibres, que està incrementant el nombre d’usuaris i planteja grans reptes a editors i consumidors. En la sessió participaran, entre d’altres, la responsable de producció d’audiollibres de Penguin Random House, Irene Fortes, i la responsable del catàleg digital del Grupo Planeta, Laura Guilera.

A més, des d’una òptica literària i creativa, també es comptarà amb el testimoni de Julio Rojas, el creador de la ficció sonora Simulacro, un thriller psicològic protagonitzat per Alberto San Juan, Mònica López i Isak Férriz.

Estímul a la producció

Un altre dels atractius del MAC 2024 seran les dues crides convocades per la Xarxa Audiovisual Local, una per a documentals televisius en procés de desenvolupament, i l’altra per a pòdcasts. Les propostes preseleccionades es presentaran en sessions de pitching al MAC.

En el cas de la convocatòria de projectes documentals, compta amb la participació activa de RTVE, mitjançant un acord amb la XAL signat al febrer.

Fira MAC

La nau Dents de Serra de Roca Umbert tornarà a acollir la Fira MAC, pensada per a la confluència en un mateix espai d’empreses, centres de formació, mitjans de comunicació i entitats del sector audiovisual. Enguany, el directori de la fira compta amb més d’una vintena de companyies inscrites.

La trobada tindrà diversos espais expositius i demos tecnològiques, a més de propiciar zones de networking per als professionals del sector audiovisual.

Com a novetat, Fira MAC acollirà una mostra de pòdcasts amb enregistrament de programes en directe.

Triple aniversari

El MAC 2024 es tancarà, en clau festiva, amb un acte que recordarà la coincidència de tres aniversaris: el centenari de la ràdio a Catalunya, els 25 de la Xarxa Audiovisual Local, i els 25 anys del Mercat Audiovisual. L’acte inclourà projeccions que recordaran aquestes trajectòries compartides, amb el testimoni personal d’algunes figures clau en l’evolució de la comunicació de proximitat. El mestre de cerimònies serà l’actor de teatre visual Pep Bou.

El Mercat Audiovisual obre les inscripcions de la 25a edició
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram