Un estudi elaborat per Estudio de Comunicación i Servimedia mostra que el 89,3% dels mitjans analitzats té presència a la blogosfera, i el 65,3% a les xarxes socials. Ús d’internet i les eines 2.0 als mitjans de comunicació analitza la presència a les xarxes socials de 47 mitjans de l’Estat, dividits en diaris generalistes, esportius, econòmics, territorials i gratuïts; televisions estatals i autonòmiques, i ràdios estatals.

A les xarxes socials, el major percentatge de presència el té la ràdio, amb un 93,75%, mentre que els grups menys actius són els diaris territorials i els esportius, ambdós amb un 50%.

Amb tot, els esportius, que són els que menys blogs escriuen, són els més actius amb el Twitter corporatiu general, amb una mitjana de 150.230 seguidors, seguits dels diaris generalistes amb 93.589 followers. La mitjana de seguidors dels mitjans analitzats a Twitter és de 34.861.

En la xarxa de microblogging, l’estudi destaca que hi ha subcategories dels mitjans o comptes personals de periodistes amb més seguidors que el perfil oficial del mitjà. Com a exemple cita Ana Pastor, de Los desayunos de TVE, que quan es va fer l’estudi (el passat abril) tenia 49.450 seguidors, més del doble que el perfil de la cadena (23.313).

Pel que fa a Facebook, la mitjana és de 236.236 seguidors per mitjà. Per sobre de la mitja es troben les televisions estatals (718.820 seguidors de mitjana), els diaris esportius (565.142) i els diaris generalistes (252.155). El grup amb menys seguidors a Facebook és el dels econòmics, amb 14.400.

Quant a les xarxes professionals Linkedin i Xing, la segona té el perfil oficial del 80,9% dels mitjans analitzats, el doble que la primera. En canvi, Linkedin té una mitjana de 268 seguidors per mitjà, davant dels 16,5 de Xing.