Des de la seva posada en marxa el passat juny, Crític ha tingut uns ingressos de 62.083 euros, dels quals 45.316 (el 72,99%) provenen de les subscripcions: 37.016 euros de la campanya de micromecenatge per arrencar el projecte i 8.300 dels subscriptors aconseguits entre setembre i desembre.  

Segons les dades provisionals fetes públiques pel mitjà, en el primer mig any ha ingressat 6.095 euros per publicitat (el 9,82% del total), principalment per les insercions d’anuncis a la revista impresa Procés, les vendes de la qual han generat 750 euros (1,21%). A banda, Crític comptabilitza una subvenció de 3.336 euros (5,37%) del Departament d’Empresa i Ocupació per l’arrencada del projecte cooperatiu.

Finalment, la nova capçalera ha facturat 6.560 euros (el 10,57% del total dels ingressos) per la venda de continguts a tercers, xerrades, classes i conferències, una part “molt important” dels quals per la campanya Ara és l’hora encarregada en el marc de la consulta del 9-N.

Pel que fa a les despeses, aquestes han estat de 46.830 euros, la gran majoria (30.081 euros) en destinades a les retribucions dels impulsors, col·laboradors i la producció de continguts.

L’equilibri econòmic de 2015 depèn de la renovació dels subscriptors

De cara a aquest any que ara comença, el pressupost és de 80.000 euros, una mica més que el de 2014, gràcies al fet que en els primers sis mesos d’activitat Crític ha ingressat més del previst i gastat menys del pressupostat.

Segons els seus impulsors, la “clau” de cara als números del 2015 serà la renovació com a subscriptors dels micromecenes que van donar suport al projecte. Si tots ells renovessin i el ritme de nous subscriptors continués com fins ara, es podrien equilibrar ingressos i despeses de l’exercici.

Amb tot, han previst que només renovin un 60% dels verkamistes, el que implicaria unes pèrdues d’entre 15.000 i 20.000 euros, que es farien front amb les aportacions de capital realitzades pels 56 socis col·laboradors de Crític, que han aportat al projecte un capital de 63.500 euros.