En la segona onada de 2014 de l’EGM Baròmetre Catalunya, les publicacions de proximitat i temàtiques en català, en línies generals, mantenen la bona salut respecte l’onada d’abril, la primera després d’un any sense dades. Les publicacions líders en els respectius àmbits són El 9 Nou, La Fura i Sàpiens, que repeteixen el resultat de l’onada anterior.

Publicacions de proximitat de pagament

El rànquing de publicacions de proximitat de pagament en català està encapçalada per sis setmanaris. En primera posició es manté El 9 Nou, amb 79.000 lectors (6.000 menys que en l’anterior onada), seguit del Diari de Vilanova, amb 34.000 (+10.000); El 3 de Vuit, que puja un lloc amb 28.000 (+7.000); La Veu de l’Ebre, que també en puja un amb 24.000 (+4.000); el Setmanari de l’Alt Empordà, que perd dues posicions amb 21.000 (-1.000), i El Vallenc, amb 15.000 (-5.000).

A continuació hi ha La Revista del Baix Empordà amb 14.000 lectors (sense dades en l’onada d’abril); Delta del Llobregat, amb 13.000 (+3.000), i Hora Nova, amb 12.000 (-2.000). Les segueixen totes amb 10.000 lectors Revista de Cambrils (es manté respecte l’anterior onada); Revista de Palafrugell (sense dades anteriors); La Comarca d’Olot (+1.000), i Diari de Sant Cugat (-5.000).

Publicacions de proximitat gratuïtes

Les publicacions de proximitat gratuïtes en català*, el rànquing el lidera La Fura, amb 84.000 lectors (7.000 més que en l’onada d’abril), seguida de Tot Mataró i Maresme, amb 58.000 (-1.000); Més Ebre, que amb 55.000 (+1.000) avança Capgròs Mataró i Maresme, amb 54.000 (-2.000), i Cafè amb Llet, amb 49.000 (es manté).

Les segueixen Tot Sant Cugat, que guanya un lloc amb 45.000 lectors (+4.000), els mateixos que El Cargol Magazine del Penedès (+11.000), que puja dues posicions; Reclam Osona Ripollès, que cau dos llocs amb 39.000 lectors (-3.000), mentre que La Bústia del Baix Llobregat Nord, amb 35.000 (+2.000), i La Clau, 31.000 (-5.000), intercanvien posicions.

Per darrere es troben Pànxing Pirineus, amb 29.000 lectors (-2.000); L’Enllaç dels Anoiencs, amb 25.000 (es manté); amb 23.000 empaten Cop d’Ull (-4.000), La Marina (+4.000) i Notícies tgn (+1.000); Més Osona, amb 22.000 (-5.000), i Comarques de Ponent i Pirineus, amb 20.000 (-6.000).

A continuació hi ha, amb 19.000 lectors, La Borrufa (es manté) i Diari de Rubí (-1.000); amb 18.000, Viu El Prat (+5.000) i Tot Cerdanyola (+4.000), i amb 17.000 lectors Viu Cornellà (+3.000), Freqüència (+2.000) i Pànxing Tot Berguedà (-2.000). Finalment, amb 16.000 lectors trobem Línia Vallès (+4.000), Butxaca (-2.000), Pànxing Maresme (-2.000) i El Tot Badalona (es manté).

*La xarxa Línia Barcelona, amb les seves deu edicions, una per cada districte de la ciutat, entraria perfectament en aquest rànquing si l’EGM Baròmetre la identifiqués com a una sola capçalera unificada.

Revistes temàtiques

Pel que fa a les revistes temàtiques en català, les quatre primeres posicions es mantenen: Sàpiens, amb 139.000 lectors (18.000 més que en l’anterior onada), seguida de Descobrir Catalunya, amb 63.000 (+1.000); Time Out Barcelona, amb 57.000 (+3.000), i Cuina, 51.000 (+1.000). A continuació, Cavall Fort, amb 46.000 lectors (+9.000), intercanvia la posició amb Vèrtex, que en té 44.000 (+2.000).

Les segueixen Súpers!, amb 34.000 (+1.000); El Temps, amb 30.000 (+3.000); Top Girona, amb 29.000 lectors (+8.000), els mateixos que El Tatano (+7.000). Després hi ha Enderrock, amb 26.000 lectors (-1.000); L’avenç, amb 23.000 (+2.000); Gavarres, amb 21.000 (+7.000), i amb 10.000 Guix d’Infantil (-1.000) i Guix (-2.000).

Finalment, els deu primers llocs del rànquing de les revistes temàtiques en castellà estan encapçalats per Pronto, 582.000 lectors (+2.000); Muy Interesante, 419.000 (-14.000); National Geographic, que guanya tres llocs amb 396.000 (+29.000); Hola, 387.000 (-23.000); Lecturas, amb 356.000 (-17.000); Racc Club, 351.000 (-20.000); Saber Vivir, 236.000 (+20.000); Vogue, 199.000 (+1.000); Historia National Geographic, amb196.000 (+11.000), i Cocina Fácil, que puja tres posicions amb 150.000 lectors (+9.000).