El nou estudi EGM Baròmetre Catalunya, presentat aquest dilluns, encara no pot oferir dades de les revistes i publicacions de proximitat perquè ha arrencat a principis d’any i calen més entrevistes per tenir una visualització fidedigna. Amb tot, FUNDACC va donar les dades dels mitjans de proximitat corresponents a l’any 2012, que suma dos mesos més que la darrera onada publicada, que era fins l’octubre.

Així, la publicació local més llegida de Catalunya és el bisetmanal El 9 Nou, que registra 117.000 lectors (6.000 menys que en la tercera onada del 2012). La segueixen cinc setmanaris: Tot Mataró i Maresme, amb 108.000 (+5.000); la seva rival Capgròs Mataró i Maresme, amb 99.000 (+6.000); la penedesenca La Fura, amb 92.000 (-4.000), i el Reclam Osona Ripollès, amb 67.000 (-4.000).

A continuació es troba una publicació mensual, Cafè amb Llet, amb 58.000 lectors (-2.000), seguida de més setmanaris: Diari de Vilanova, amb 55.000 (es manté); Tot Sant Cugat, amb 53.000 (-5.000); La Clau, amb 51.000 (+2.000); Notícies TGN, amb 50.000 (+4.000), i Revista del Vallès i Revista Més, amb 46.000 lectors cadascuna (ambdues perden 1.000 lectors respecte la tercera onada).

Després es troben la quinzenal Comarques de Ponent i Pirineus, amb 45.000 lectors (-2.000), els mateixos que la quadrimestral Pànxing Pirineus (-3.000). Les segueixen les setmanals el Setmanari de l’Alt Empordà, amb 41.000 lectors (-2.000); El Cargol Magazine del Penedès, amb 40.000 (-2.000), i L’Enllaç dels Anoiencs, amb 39.000 (-2.000). Tanquen el rànquing dues publicacions mensuals, La Bústia del Baix Llobregat Nord, amb 37.000 lectors (+5.000), i Cop d’Ull, amb 36.000 (+1.000).