Els nou primers mesos de l’any, el grup Prisa va obtenir un benefici net de 17,93 milions d’euros, un 80,4% menys que durant el mateix període del 2010, quan en van ser 91,53. Aquest resultat és a causa de la sortida dels comptes de Cuatro, a la baixada d’ingressos extraordinaris i a les indemnitzacions per acomiadaments, que pugen a 55,59 milions.

Així, els ingressos d’explotació van ser de 2.038,52 milions d’euros, un 2,4% menys que els 2.088,05 obtinguts durant els nou primers mesos del 2010. Quant als ingressos publicitaris, van ser de 443,69 milions, un 7,2% menys, mentre que la venda de diaris i revistes va generar 129,53 milions, un 5,5% menys, i els ingressos per abonats a la televisió de pagament van ser de 663,34 milions, un 3,7% inferior.

El benefici brut d’explotació (Ebitda) va ser de 379,69 milions, un 19,9% menys que els 474,26 de fa un any. Prisa destaca que els ingressos operatius a Amèrica Llatina van créixer un 14,1% i ja suposen el 22% del total del grup.

Descensos en premsa i audiovisual, pujada en digital

En la divisió de premsa, durant els nou primers mesos de l’any la facturació va ser de 293,06 milions d’euros, un 4,7% menys que el mateix període del 2010. Aquí, els ingressos d’El País es van quedar en 191,36 milions, un 3,7% menys que un any abans.

En l’àrea audiovisual, es van ingressar 930,39 milions, un 6% menys que els nou primers mesos del 2010; d’aquests, 756,23 milions corresponen a Digital+, que va facturar un 7,5% menys.

En canvi, les activitats digitals de les empreses de Prisa van generar 38,15 milions d’euros, un 6,8% més que durant els nou primers mesos del 2010, tot i que de moment només representa l’1,9% dels ingressos del grup. La publicitat digital va facturar 21,52 milions, un 16,8% més que fa un any, suposant una quota del 56,4% dels ingressos digitals de Prisa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram