El Museu del Disseny de Barcelona ha programat l’exposició El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950, que es pot visitar fins al 31 de març. Es tracta d’un recorregut a través de 250 peces per imatges publicitàries icòniques de marques i productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària o assegurances, entre d’altres.

La mostra està formada per cartells bidimensionals de llauna i cartró, peces tridimensionals de gran format que funcionaven com a reclam a l’entrada dels establiments, figures retallades de mida real (les anomenades showcards o displays), o cartells ceràmics. Les obres provenen de la Col·lecció Mateu Llinàs i Audet de Barcelona (llauna i cartró) i del Museu de Ceràmica de Manises.

Comissariada per Pilar Vélez, El boom de la publicitat s’organitza en 12 àmbits (que corresponen a les indústries que més van créixer des de finals de segle XIX fins a mitjan del XX) i presenta un recorregut amb un eix cronològic que mostra els canvis en l’estètica i el missatge publicitari.

L’exposició vol acostar a tots els públics aquests reclams publicitaris, molt populars en el seu moment, concebuts com un producte efímer i que avui han assolit la consideració de patrimoni cultural per la seva dimensió comunicadora, artística i social.