El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha aprovat la instrucció general sobre els límits a la publicitat a les ràdios públiques catalanes que tanta polseguera havia aixecat a l’estiu.

Finalment, no hi ha canvis respecte al text difòs al juliol, i les emissores de ràdio públiques no podran superar els sis minuts d’anuncis en cadascuna de les hores del dia, mentre que per a les emissores locals de municipis de menys de 20.000 habitants la limitació serà de deu minuts per hora. En aquests temps no es computen, però, els espais d’autopromoció ni el temps dedicat al patrocini, ni els anuncis de caràcter benèfic que s’emetin gratuïtament.

A l’estiu, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) va exigir la total supressió de la publicitat a les emissores públiques, mentre que el president del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, va trobar que sis minuts eren insuficients.

Aquesta instrucció aprovada ara és la primera restricció publicitària que té la ràdio, tot i que la instrucció no afecta a les emissores privades, que continuaran sense cap limitació de temps per a la publicitat.

La nova normativa, que entrarà en vigor un cop es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, també obliga a separar de forma clara la publicitat i la resta de continguts per evitar possibles confusions de l’audiència. A més, estan prohibits els anuncis que fomentin comportaments nocius per a la salut, com ara les relatives al tabac i a les begudes alcohòliques de més de 20º, i també les inferiors a aquesta graduació quan s’adrecin als menors o n’associïn el consum a l’èxit social. La publicitat tampoc podrà incitar a la violència o la discriminació

Pel que fa al patrocini publicitari, la instrucció del CAC estableix que s’ha d’identificar clarament qualsevol producte o servei del patrocinador, tant al principi com al final del tall.