El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha ordenat a 8tv el cessament de l’emissió d’un anunci de televenda que infringeix la normativa. En concret, es tracta de la publicitat d’unes ulleres autograduables de la marca Dial Vision que no disposa de l’autorització farmacèutica prèvia preceptiva.

L’actuació del CAC es va iniciar d’ofici, arran de la detecció de l’anunci, amb format de televenda i de deu minuts de durada, emès el 29 de març a 8tv. Posteriorment, l’ens regulador va comprovar que la cadena de Godó va emetre la mateixa publicitat del 5 a l’11 d’abril.

L’anunci mostra les suposades utilitat i qualitats d’unes ulleres autoregulables que permeten la correcció de les deficiències visuals independentment de la distància al focus. Segons la publicitat, no cal una visita mèdica i es presenta el producte com una alternativa a les ulleres o a les lents de contacte, prescrites pel personal sanitari.

El Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris de la Subdirecció General d’Ordenació i Qualitat Sanitàries i Farmacèutiques del Departament de Salut considera que les ulleres anunciades són un producte sanitari i, per tant, per fer-ne publicitat es necessita una autorització administrativa prèvia de l’autoritat sanitària competent, de la qual no disposa.