El Palau Robert de Barcelona acull aquest divendres, de 9 a 14 h, la jornada Amb els joves no s’hi juga, organitzada pel Fòrum d’entitats de persones usuàries de l’audiovisual, l’organisme de participació del Consell de l’Audiovisual de Catalunya.

L’objectiu de la sessió és reflexionar i debatre sobre els efectes de la publicitat dels jocs d’atzar i les apostes en línia entre els joves; sobre les mancances que es detecten en la normativa actual, així com analitzar les propostes dels diferents agents socials implicats per aportar mecanismes de prevenció i de minimització dels riscos associats.

La jornada es vertebra en dues activitats principals. La primera és la conferència L’efecte de la publicitat sobre la conducta de joc en les poblacions vulnerables (10 h), a càrrec de Susana Jiménez, responsable de la Unitat de Joc Patològic del Departament de Psiquiatria de l’Hospital Universitari de Bellvitge.

L’altra és la taula rodona L’entorn del joc en línia: responsabilitats compartides? (11.45 h), amb Miguel Ferrer, assessor de relacions institucionals de JDigital, director de Public Affairs de Kreab Iberia i professor d’assumptes públics de la Universitat Pompeu Fabra; Alejandro Perales, assessor tècnic de l’Associació d’Usuaris de la Comunicació i membre de l’Observatori de la Publicitat de l’Associació Espanyola d’Anunciants; Anna Valdepérez, psicòloga clínica del Programa de Joc Patològic i altres Addiccions Comportamentals de la Unitat de Conductes Addictives de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, i Manuel Casals, consultor independent del joc en línia.

El passat març, el CAC va presentar l’informe Anàlisi de la presència de continguts en relació amb el joc i les apostes en línia, el qual conclou que infants i adolescents estan sotmesos a nombrosos impactes publicitaris en relació amb el joc i les apostes, tant en els mitjans tradicionals (ràdio i televisió lineal) pel que fa a les retransmissions esportives, com en llocs web i plataformes d’intercanvi de vídeos. L’estudi indica que els continguts relacionats amb el joc i les apostes són majoritàriament de lliure accés per a menors d’edat i es promocionen, i s’ofereixen diferents reclams publicitaris per induir al joc.