El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha lliurat aquest dilluns la desena edició dels Premis El CAC a l’escola, els quals tenen com a objectiu fomentar l’educació en comunicació audiovisual en l’àmbit escolar. En concret s’han atorgat vuit guardons a l’alumnat i dos al professorat, per als que s’havien presentat 36 i 13 treballs, respectivament.

En el cas de l’alumnat, la finalitat dels premis és incorporar l’educació en comunicació audiovisual en el currículum dels alumnes, amb una incidència especial en la percepció, l’anàlisi i la producció audiovisual. Pel que fa al professorat, l’objectiu és fomentar experiències d’educació en comunicació audiovisual a l’escola, així com impulsar bons hàbits en el consum audiovisual dels infants i dels joves.

L’acte de lliurament, que ha tingut lloc al CosmoCaixa, ha comptat amb la presència de la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau; del president del CAC, Roger Loppacher, i de la consellera del CAC i presidenta del jurat, Carme Figueras.

Loppacher ha destacat que cal fomentar l’alfabetització audiovisual entre els infants i els joves per tal que puguin adoptar un criteri propi quan reben continguts audiovisuals. A més, ha afegit que, en certes ocasions, hi ha un divorci entre els valors que s’ensenyen a les aules i els que es difonen a través de la televisió.

Guanyadors dels Premis El CAC a l’escola

Categoria A: alumnat

Educació infantil – segon cicle i educació primària – cicle inicial

  • 1r premi: Un lipdub des de l’etapa infantil, de l’Escola Sant Josep Oriol (Barcelona)
  • 2n premi: Màgia Circell, de l’Escola Circell (Moja-Olèrdola)

Educació primària – cicle mitjà i cicle superior

  • 1r premi: Els contes oblidats, de l’Escola Alfés (Alfés)
  • 2n premi: Tintín al Raval, de l’Escola Collaso i Gil (Barcelona)

Educació secundària obligatòria – primer cicle i segon cicle

  • 1r premi: Transferència de llenguatges. Un tomb pel graffiti, el còmic, els micro-relats i la videocreació, de l’Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona)
  • 2n premi: Ràdio EsCairats: sis anys al servei de la comunitat educativa de l’INS El Cairat, de l’Institut El Cairat (Esparraguera)

Educació secundària postobligatòria

  • 1r premi: Trastorns alimentaris: quant pesa la teva llibertat?, de Judit Mompín, Gil Pratsobrerroca, Ariadna Rovira i Ferran Vilà (Col·legi Sant Miquel dels Sants, Vic)
  • 2n premi: El videoclip musical com a format promocional de comunicació audiovisual: les noves possibilitats de difusió per la xarxa, de Carles Dorado Andreu (Institut Jaume Mimó, Cerdanyola del Vallès)

Categoria B: professorat

  • 1r premi: Crispetes. Un projecte d’educació audiovisual i integració comunitària, de Lluïsa Vigas Cobos, Maria Josep Gámez Tirado i Maribel García Arredondo (Escola Giroi, La Garriga)
  • 2n premi: Ull, canvi i acció. Txaló-Txaló: gravant amb els cinc sentits, de Cèlia Pasadas Martín i Marta Calm Mir (Institut La Garrotxa, Olot)

En la categoria A, tant els diplomes com la dotació econòmica van destinats als centres escolars respectius, amb l’excepció dels alumnes de secundària postobligatòria, que reben els diplomes, per bé que la dotació econòmica es lliura als centres. En el cas de la categoria B, els diplomes i la dotació econòmica es lliuren als autors dels treballs. La dotació econòmica total dels deu premis és de 7.500 euros.