El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha lliurat aquest dilluns els Premis El CAC a l’escola, atorgats a l’alumnat, el professorat i els centres educatius de Catalunya, els quals una edició més, la vuitena, han elaborat treballs que fomenten una lectura crítica i creativa dels mitjans audiovisuals entre els infants i els adolescents.

En total, s’han concedit 18 guardons a treballs dels 81 que s’han presentat. D’aquests, 54 corresponien a la categoria A, que premia escoles que hagin elaborat treballs sobre la percepció, l’anàlisi i la producció de continguts audiovisuals. Els 27 treballs restants s’han presentat a la categoria B, adreçada al professorat, que premia les propostes sobre educació en comunicació audiovisual en l’àmbit escolar i familiar.

Durant l’acte de lliurament dels Premis El CAC a l’escola, la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau ha afirmat que un dels objectius del seu departament és aconseguir que els alumnes dominin els diversos llenguatges. “La nostra obsessió és que els estudiants tinguin domini de la lectura, perquè és la via que els permet accedir al coneixement, però també han de treballar per tenir capacitat lectora quan es tracta d’imatges”, ha explicat.

Per la seva part, Ramon Font, president del CAC, ha recordat que el consum de continguts audiovisuals “representa avui dia una part molt important del temps d’oci dels nois i dels adolescents”. En aquest sentit, ha assegurat que “es fa necessari dotar-los de les eines i dels coneixements bàsics sobre les tècniques audiovisuals per tal que tinguin una visió crítica i mínimament distanciada respecte dels continguts emesos”.

Guanyadors dels Premis El CAC a l’escola

Categoria A: centres educatius

Educació infantil i educació primària – cicle inicial

• 1r premi: Fem premsa!!!, de l’Escola Labandària (Sant Andreu de Llavaneres)

• 2n premi: La ràdio a l’escola en el context del projecte d’immersió lingüística de centre, de l’Escola Josep Dalmau Carles (Girona)

•3r premi: ex aequo per a La girafa Marta i El cavaller Edu i la princesa Alamina, de l’Escola Tibidabo (Barcelona)

Educació primària – cicle mitjà i cicle superior

• 1r premi: Sisè parla, de l’Escola Joan Maragall (Arenys de Mar)

• 2n premi: Magnetisme, de l’Escola Daniel Mangrané i Escardó (Jesús, Tortosa)

• 3r premi: La publicitat i els valors, de l’Escola Josep Dalmau Carles (Girona)

Educació secundària obligatòria – primer cicle: premis deserts

Educació secundària obligatòria – segon cicle

• 1r premi: Projecte de recerca en comunicació a 4t d’ESO, de l’Escola SOLC (Barcelona)

• 2n premi: L’Ull viu, el programa de televisió de l’Institut de Castelló d’Empúries, de l’Institut de Castelló d’Empúries

• 3r premi: Les valls d’Àneu i el pallarès, del SES Morelló (Esterri d’Àneu)

4t premi: ex aequo, per a La ràdio a l’escola una eina de treball, de l’Institut Roseta Mauri (Reus), i Llegim, actuem…, del SES Serra de Noet (Berga)

Educació secundària postobligatòria

• 1r premi: Els guardians de la llibertat, de Xènia Serrat Alcàcer (Institut La Garrotxa, Olot)

• 2n premi: Les sèries de ficció juvenils i els guions de televisi, de Jordi Prieto Luján (Institut Jaume Mimó, Cerdanyola del Vallès)

• 3r premi: TR: La pel·lícula, de Rubén Llorach Turrión (Institut Juan Manuel Zafra, Barcelona)

Categoria B: professorat

• 1r premi: La televisió de la comunitat educativa: www.think1.tv, de Júlia Hurtado López (Col·legi Montserrat, Barcelona)

• 2n premi: Teleturró, de Joan Carles Tagua Jiménez (Institut Ramon Turró i Darder, Malgrat de Mar)

• 3r premi: Publicitat televisiva, d’Eloïsa Valero Antón (Institut Gabriel Ferrater i Soler, Reus)

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram