El Consell de l’Audiovisual de Catalunya posa en marxa MediaLab, un projecte per fomentar les start-up en el sector de la comunicació i impulsar l’emprenedoria en l’àmbit del periodisme digital.

L’objectiu és acollir iniciatives emprenedores, ser un laboratori d’idees i esdevenir el punt de trobada per dinamitzar el sector periodístic i audiovisual. El projecte s’inspira en models com el Media Lab de Baviera o el NY City MediaLab.

El CAC, que compta amb la col·laboració del Col·legi de Periodistes, amb aquest projecte vol promoure les noves empreses en el sector periodístic, especialment en el període d’incubació, i afavorir la creació d’equips multidisciplinaris.

La posada en marxa del MediaLab estava contemplada en el Llibre blanc de l’audiovisual, presentat el gener de 2017, el qual fixava l’objectiu de “potenciar l’experimentació, l’emprenedoria i les start-up en nous formats periodístics i audiovisuals per posicionar Catalunya entre els països més innovadors en aquests àmbits”.

El MediaLab s’ha presentat aquest dimarts en el marc de les onzenes jornades tecnològiques del CAC, que en aquesta ocasió estan centrades en L’emprenedoria i el periodisme digital.