El Consell de l’Audiovisual de Catalunya torna a destinar dotació econòmica a la recerca i la investigació. La setmana passada, l’ens regulador va obrir les convocatòries de la novena edició dels Ajuts a la recerca sobre comunicació audiovisual i de la 27a edició dels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual. En ambdós casos el termini per presentar-s’hi finalitza el 15 de maig.

Pel que fa als ajuts a la recerca, el darrer cop que es van convocar va ser el 2010, i l’any següent van deixar d’atorgar-se a causa de les retallades pressupostàries que va patir el CAC. En el cas dels premis a la investigació, l’última convocatòria que va comptar amb una dotació econòmica també va ser la del 2010, i les tres següents als guanyadors se’ls va lliurar un diploma.

Els Ajuts a projectes de recerca s’atorguen amb l’objectiu de promoure la realització de treballs d’investigació originals en matèria audiovisual elaborats des de qualsevol àrea de coneixement o disciplina, entre d’altres, la comunicació, el dret, l’economia, la ciència política, la sociologia, etc.

Els projectes han de versar sobre algun dels següents temes: el servei públic audiovisual en l’era digital; la promoció d’obres europees i de serveis sota demanda; tipologia i estructura dels mercats audiovisuals; la regulació de l’audiovisual en una perspectiva comparada; la violència masclista als mitjans audiovisuals i estereotips de gènere; la protecció dels menors d’edat i els serveis de comunicació audiovisual lineals i no lineals; els usos socials i l’educació en comunicació audiovisual; la garantia del pluralisme i la diversitat en la comunicació audiovisual.

La dotació és d’un màxim de 20.000 euros bruts, amb un topall de 5.000 euros per projecte (en la convocatòria de 2010 era de 30.000 i 6.000 euros, respectivament). El termini per elaborar les recerques un cop adjudicades és d’un any.

En el cas dels Premis CAC a la investigació, l’objectiu és distingir els treballs de recerca de qualitat sobre comunicació audiovisual realitzats de forma individual o col·lectiva que destaquin especialment, tant pel seu rigor metodològic com per les aportacions que siguin una novetat.

Es poden presentar treballs sobre qualsevol temàtica vinculada als serveis de comunicació audiovisual (lineals o no lineals) en el sentit més ampli del concepte, amb independència del suport. Així mateix, els treballs es poden elaborar des de qualsevol disciplina o àrea de coneixement, com ara la comunicació, el dret, l’economia, la ciència política o la sociologia, entre d’altres.

La dotació econòmica és d’un primer premi de 5.000 euros bruts i d’un segon de 2.000 (en la darrera convocatòria amb dotació, era de 7.000 i 3.000, respectivament). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram