El ple del Consell de l’Audiovisual de Catalunya va autoritzar aquest dimecres per unanimitat que Mediaset adquireixi el 40% d’Emissions Digitals de Catalunya, editora de 8tv. L’aprovació va arribar un parell de dies després del vistiplau de la Comissió Nacional dels Mercats i la competència.

Així doncs, el grup propietari de Telecinco i Cuatro ja té via lliure per incorporar-se en l’accionariat d’EDC, on a banda del control comercial tindrà capacitat de gestió sobre 8tv.

Amb l’operació, Godó busca incrementar els ingressos publicitaris de la seva divisió televisiva (que ha perdut 20 milions d’euros en cinc anys), però també la incorporació de nous continguts d’entreteniment per omplir els dèficits de la graella més enllà de 8 al dia i Arucitys, i millorar així les audiències.

Per la seva part, Mediaset persegueix ampliar el camp d’acció i enfortir la seva posició en el mercat català, un territori on la seva presència no té tan de pes com a la resta de l’Estat.

En canvi, per a TV3 l’aliança suposa un nou perill per a la seva estabilitat, ja que, en un moment de recuperació dels ingressos publicitaris, s’haurà d’enfrontar a una nova oferta comercial amb preus a la baixa i a uns continguts televisius més competitius. 

Les converses entre Mediaset i Godó es van iniciar després que l’editora de 8tv es quedés a les portes de gestionar els espais publicitaris de Televisió de Catalunya, arran de la marxa enrere de la cadena pública en el procés d’externalització obert.