Un mes després de la seva estrena el 14 de febrer, la nova plataforma en streaming de l’audiovisual local La Xarxa+ (laxarxames.cat) ja ha distribuït més de 12.000 hores de continguts originals de proximitat, incloent les emissions en directe de 30 canals de televisió local, els continguts de vídeo del catàleg i els d’àudio sota demanda (pòdcasts).

Actualment, el catàleg disposa d’una gran quantitat de continguts culturals i d’entreteniment, i especialment, una àmplia oferta relacionada amb esports, castells i tradicions. Més de 2.500 vídeos i 250 pòdcasts. La solidesa del projecte de La Xarxa+ ha estat reconeguda amb un ajut de 625.000 euros dels fons Next Generation UE per a la creació d’ecosistemes digitals en el sector audiovisual.

La proximitat és el punt fort de La Xarxa+

El conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local (XAL), Marc Melillas, es declara satisfet del primer mes de la plataforma i reitera que “la proximitat és el nostre punt fort, la identificació amb les comunitats pròpies dels diferents mitjans locals. El que fem és reforçar i potenciar l’exportació d’aquests continguts que portem molts anys produint i que estan molt identificats en el territori”.

Catalunya disposa d’una gran xarxa de televisions i ràdios locals que han fet un gran esforç per modernitzar-se i impulsar la innovació. El següent pas era fer el salt a la distribució de continguts a través d’una plataforma OTT (over-the-top), i adaptar-se als nous models de distribució homologables a la indústria audiovisual global. I aquest és el pas que ha realitzat ara gràcies a La Xarxa+, impulsada per la XAL i el sector audiovisual de proximitat.

Avui l’usuari, mitjançant un formulari de registre gratuït, pot accedir a la seva televisió local de referència i escollir altres canals de proximitat i els continguts que més li interessen amb la finalitat de personalitzar la seva experiència a través d’Smart TV, tauleta o telèfon mòbil. Un procés que es va ajustant a mesura que creix el consum i que millora progressivament l’experiència de l’usuari, l’autèntica clau dels nous ecosistemes audiovisuals.

 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram