La sèrie El Chiringuito de Pepe de Telecinco ha generat una repercussió mediàtica i un retorn publicitari d’uns 10 milions d’euros, segons dades del grup d’investigació Gènere, Estètica i Cultura Audiovisual (GECA) de la Universitat Complutense fetes públiques per l’Ajuntament.

“Ha estat un autèntic luxe comptar amb un aparador de promoció com aquesta sèrie, el compromís de la qual amb Peníscola s’ha vist en cada pla del port, de les nostre platges, de les cales o de la nostra ciutat antiga”, ha valorat l’alcalde, Andrés Martínez, qui ha qualificat d’“excel·lents” les dades de la GECA.

A banda, la sèrie protagonitzada per Santi Millán hauria deixat mig milió d’euros de retorn directe durant el rodatge en empreses locals d’allotjament (fins a sis hotels), restauració, contractació d’extres, producció local i serveis.

L’Ajuntament de Peníscola destaca que el retorn promocional que la indústria audiovisual està proporcionant a la població en els últims anys “ha disparat la seua notorietat com a destinació turística”. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram