La tercera edició del cicle 10 en comunicació, organitzat per la Fundació Espai Català de Cultura i Comunicació (Escacc), es centra en les pràctiques i estratègies que permeten transformar un mitjà i adaptar-lo a un nou context digital amb diversificació de models de negoci. A més, el cicle amplia el seu radi d’acció a les indústries culturals.

Per a la nova edició, 10 en comunicació ha renovat completament el seu web i, a banda d’oferir tota la informació de cada sessió, prèvia i posterior, permetrà seguir-les en directe, en vídeo via streaming, i a Twitter mitjançant l’etiqueta #10encom.

El cicle, que tindrà lloc a la Facultat de Comunicació Blanquerna, s’iniciarà el proper 18 d’abril i finalitzarà el 14 de febrer del 2013. La primera sessió, El valor del disseny en l’estratègia dels mitjans de comunicació digitals, anirà a càrrec de David Sancha, director de projectes digitals a l’estudi Cases i Associats.

Abans, a les 17.30 h, 10 en comunicació s’inaugurarà oficialment en un acte que comptarà amb les intervencions del conseller de Cultura, Ferran Mascarell; el secretari de Comunicació de la Generalitat, Josep Martí; el degà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Josep Maria Martí; el degà de la Facultat de Comunicació Blanquerna, Josep Maria Carbonell, i el president de la Fundació Escacc, Àlex Gutiérrez.

La resta de sessions programades, són:

Marketing low cost: com aprofitar els nous canals, amb Marc Cortés, soci director de Roca Salvatella (24 de maig del 2012); Què faig si tinc una crisi de reputació que ha nascut a Internet?, amb Víctor Puig, consultor d’estratègia en comunicació online (21 de juny); Mitjans i estratègies per a dispositius mòbils, amb Otto Sjöberg, president de Media(r)evolution (19 de juliol); Llibre electrònic i les noves regles de joc, amb Javier Celaya, soci-fundador de Dosdoce.com (20 de setembre); Impuls i distribució dels productes culturals a la xarxa, amb Juan Insúa, director del CCCB_LAB (18 d’octubre); El nou reporterisme digital: nou entorn, nous rols, amb Gumersindo Lafuente, adjunt a la direcció d’El País (22 de novembre); Televisió connectada: interactivitat amb el comandament a distància?, amb Marc Mateu, director de l’àrea de serveis interactius de TV3 (13 de desembre); Analítica web des de zero, amb Mariano Fernández, data & analytics manager a Havas Digital (17 de gener del 2013), i La diversificació del negoci a la premsa, amb Eduard Voltas, editor de Time Out Barcelona (14 de febrer).