El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques ha posat en marxa un conjunt d’accions per vetllar per una comunicació “lícita i ètica” amb l’objectiu de defensar la professió i els seus valors. D’aquesta manera, a banda de reconèixer les bones pràctiques, l’entitat també vol senyalar i ser crítica amb aquelles actuacions en què es faci un mal ús de les eines comunicatives.

La iniciativa del Col·legi per mantenir les bones pràctiques en la publicitat i altres àmbits de la comunicació comença per tractar temes com la igualtat de gènere, la diversitat cultural, les bones conductes alimentàries, la correcta utilització d’animals i la publicitat no enganyosa, entre d’altres.

En el marc d’aquesta campanya, el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques ha denunciat la “infracció” continuada comesa per Mediaset en l’emissió del programa Crónicas carnivoras al canal Energy, motiu pel qual la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència li ha obert un expedient sancionador.

“L’horari en el qual s’ha emès el programa Crónicas carnívoras i la seva qualificació són discordants i van en contra de les polítiques responsables del sector de la comunicació, ja que el seu contingut pot influir en una alimentació inadequada entre l’audiència del programa, assenyala el degà del Col·legi, Ton del Pozo, per fer pública aquesta “mala pràctica” comunicativa. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram