Com adaptar-se al canvi en les formes de producció, difusió i consum musicals? Com sobreviure al canvi de paradigma del sector periodístic? Com prestigiar la feina dels periodistes musicals i garantir-ne la professionalitat? Aquestes són algunes de les qüestions que s’abordaran en la primera Jornada de Periodisme Musical, organitzada pel grup de cultura i innovació del Col·legi de Periodistes de Catalunya.

La sessió tindrà lloc aquest dimecres 24 de febrer, de 16 a 20 h, a la seu del CPC, amb l’objectiu de convertir-se en un espai de reflexió per ajudar els professionals d’aquest àmbit a afrontar els reptes de present i futur.

La jornada arrencarà amb la taula Responsables de comunicació: els primers en construir la notícia? (16 h), amb Xènia Rafí (de The Project), Marc Isern (Vibra Comunicació) i Alicia Rodríguez (Alicia Música). A continuació serà el torn de la ponència Blisstopic. Una realitat alternativa desitjable (17 h), a càrrec del coordinador d’aquest web musical assambleari, Manu González.

El plat fort de la jornada serà la taula rodona Encara és sexy el periodisme musical? (18 h) amb la participació dels periodistes Jordi Bianciotto (El Periódico), Marta Salicrú (Time Out Barcelona), Joan S. Luna (MondoSonoro), Roger Roca (Canal 33, El Periódico) i Santi Carrillo (Rockdelux).

Finalment, s’inaugurarà l’exposició Photo pass (19.30 h), comissariada per Rosa Castells, que compta amb imatges de 14 fotògrafs de concerts, col·lectiu al qual es vol donar visibilitat. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram