Les xifres de la quarta onada del Baròmetre, presentada per FUNDACC aquest dimarts, mostren com el consum de mitjans de comunicació a la xarxa manté la seva tendència a l’alça entre la població catalana. Així, el 50,4% d’internautes (2.229.000 persones) habitualment llegeixen o descarreguen notícies de diaris i revistes, 4,1 punts més que en l’onada anterior. A més, un 18,8% (832.000) escolta la ràdio a internet (tres dècimes més respecte l’anterior onada) i un 14,1% (624.000) hi veu la televisió (quatre dècimes més).

En aquesta quarta onada, internet assoleix els 3.352.000 usuaris diaris, 159.000 més que en l’onada anterior, mentre que la penetració entre la població és del 52,1%, quatre dècimes més, superant per primera vegada la barrera del 50%. A més, el consum ha passat de 62,7 minuts diaris a 66. Respecte fa un any, quan la penetració entre la població era del 45,9%la xarxa ha crescut en 407.000 usuaris.

Una onada més, el consum a la xarxa de premsa generalista impresa torna a créixer i es mantenen com el segon tipus de webs més visitats, just per darrera dels cercadors. En concret, visiten aquests webs de premsa el 34,5% d’internautes catalans (1,6 punts més que en l’onada anterior. Per darrere estan els webs de bancs i caixes (33,4%) i els portals generalistes (22,9%, en aquest cas 1,6 punts menys). La premsa esportiva en paper també creix, i ja és seguida al web per un 20,4% dels internautes catalans, quatre dècimes més.

Pel que fa a la llengua, un 47,1% d’usuaris navega per internet en català (dues dècimes menys que en l’onada anterior), un 89,8% en castellà (baixa una dècima) i un 14,4% utilitza altres idiomes (guanya sis dècimes).