El 47% dels catalans d’entre 14 i 25 anys consumeix mitjans de comunicació a internet, mentre que els majors de 25 són un 29%, percentatges que suposen una diferència en el consum mediàtic a la xarxa del 62,9%. Així ho indica l’estudi La dieta mediàtica i cultural 2010 dels joves, realitzada per FUNDACC i IN3 amb dades del Baròmetre del període setembre 2009-agost 2010.

Si es concreta més, el 19,4% joves utilitza internet per navegar pels webs de premsa esportiva impresa (davant el 9,2% dels adults); el 18,6% per portals de diaris generalistes en paper (20% els adults); el 18% per webs de ràdios (8,3% els adults), el 17% per webs de televisions (6,7% els adults), el 8,2% per webs de revistes (4,4% els adults), el 4,9% a mitjans de comunicació digitals (5,1% els adults), i l’1,8% webs de premsa econòmica impresa (3,4% els adults).

Si comparem les xifres amb les de la Dieta mediàtica i cultural dels joves 2009 de fa un any (amb dades del període setembre 2008-agost 2009), els consums han augmentat en tots els casos, tant en els catalans d’entre 14 i 25 anys com en els majors de 25.

Aleshores el 24% dels joves visitava webs de premsa impresa, sense especificar la tipologia (davant del 17% dels adults); l’11% per webs de televisions (el 4% d’adults); el 13% per portals de ràdios (6% els adults); el 5% webs de revistes (el 3% d’adults); i el 4% mitjans de comunicació digitals (el 3% entre els adults).

A més, actualment, el 69,8% de joves utilitza les xarxes socials a internet (24,1% els adults), el 25,7% hi escolta la ràdio (11,9% els adults), i el 18,8% hi mira la televisió (7,6% adults). En el cas de la TV, a l’informe del 2009 eren el 16% de joves i el 6% dels adults.

Els mitjans al mòbil

Els joves també superen els adults en el consum radiofònic i televisiu a través del mòbil. En concret, un 24% del catalans entre 14 i 25 anys escolten la ràdio a través de mòbil, i un 0,7% hi veuen la televisió, mentre que els adults són el 8 i el 0,2%, respectivament.

També són percentatges superiors als de la Dieta mediàtica i cultural dels joves 2009, quan el 18% dels joves i el 5% dels adults en el cas de la ràdio, i l’1% i gairebé un 0%, respectivament, en el de la televisió.

El consum d’internet entre els joves és un 86% més elevat

Per altra banda, un 73,8% dels catalans d’entre 14 i 25 anys naveguen diàriament per internet, davant del 39,7% dels majors de 25, el que suposa una diferència del 86,1%.

Paral·lelament, el consum diari d’internet entre joves i adults ha augmentat un 16,4% i un 35,9% respectivament des del 2008. El 2008, el 63% dels joves navegaven diàriament per internet, i el 2009 eren un 70%, mentre que els adults eren un 29 i un 37% respectivament.

En total, els joves naveguen per internet una mitjana d’una hora i 46 minuts al dia, una hora més que els adults. Aquestes xifres suposen que, des del 2008, el temps que els joves dediquen a navegar ha augmentat un 20,5%, mentre que entre els adults l’augment ha estat superior, del 35,3%.