El consum de mitjans de comunicació a la xarxa manté la seva tendència a l’alça entre la població catalana, segons mostren les xifres de la primera onada del Baròmetre del 2012, presentada per FUNDACC aquest divendres. Així, el 51,2% d’internautes (2.290.000 persones) llegeixen o descarreguen notícies de diaris i revistes habitualment (vuit dècimes més que en l’onada anterior); un 19,4% (868.000) escolta la ràdio a internet (sis dècimes més), i un 15,2% (679.000) hi veu la televisió (1,1 punts més).

Pel que fa al tipus de webs visitats, el consum a la xarxa de premsa generalista impresa torna a créixer i es manté en segon lloc per darrera dels cercadors. En concret, visiten aquests portals de premsa el 36,2% (1.618.000 persones) d’internautes catalans (1,7 punts més que en l’onada anterior). Per darrere estan els webs de bancs i caixes (35,6%) i els portals temàtics i comercials (22,5%). La premsa esportiva en paper també creix, i ja és seguida al web per un 20,9% dels internautes catalans (934.000), cinc dècimes més.

A més, en aquesta onada, el Baròmetre incorpora dades més específiques sobre el seguiment de mitjans a la xarxa: un 15,3% d’usuaris (686.000 persones) visita webs de ràdios; un 15,2% (678.000), blogs o web personals; un 13,5% (602.000), portals de televisions, i un 11,5% (513.000), mitjans de comunicació digitals.

En aquesta primera remesa de dades de l’any del Baròmetre, internet assoleix els 3.445.000 usuaris diaris, 93.000 més que en l’onada anterior, mentre que la penetració entre la població ha passat del 52,1% al 53,5%. Respecte fa un any, quan la penetració entre la població era del 48,4%, la xarxa ha crescut en 339.000 usuaris.

Pel que fa a la llengua, un 47,5% d’usuaris navega per internet en català (quatre dècimes més que en l’onada anterior), un 89,5% en castellà (tres dècimes menys) i un 14,9% utilitza altres idiomes (puja cinc dècimes).