Josep Martí i Josep Maria Martí (foto: Palau Robert). L’increment en els darrers cinc anys de la penetració radiofònica entre la població catalana, l’augment dels ingressos publicitaris del 2014 i els nous hàbits de consum condueixen a l’optimisme i obren una “finestra d’oportunitats” per a les emissores del país.

“Catalunya seguirà liderant el món de la ràdio a la península: tenim el talent dels professionals, la força de les empreses i la voluntat de fer-ho”, va assegurar aquest dilluns el secretari de Comunicació, Josep Martí, durant la presentació de l’Informe sobre la ràdio a Catalunya 2007-2011, elaborat per l’Observatori de la Ràdio a Catalunya.

El document mostra un període en què la ràdio “passava un temporal” a causa de la crisi. Per aquest motiu, Martí recomana llegir el document amb una mirada actual que permeti incloure “petits elements” amb “flaire optimista”, ja que ara la seva situació és “en el carril de la millora”. Això, va afegir, s’ha de traduir també en una “millora” de les condicions laborals i en la incorporació de nous professionals.

“Quan al mercat hi ha operacions de compravenda d’emissores o gent que té al cap idees vol dir que al sector hi ha confiança i vol dir que hi ha actors que hi creuen”, va defensar el secretari de Comunicació, qui va apuntar que tot indica que el creixement es mantindrà i es podrà tancar l’exercici amb un “creixement sòlid”.

Punt d’inflexió

L’informe ofereix una mirada evolutiva de la ràdio des del 2007, junt amb la radiografia específica el 2011. El treball, doncs, reflecteix el final del creixement econòmic en el sector i l’inici d’una crisi que va fer caure la inversió publicitària, els ingressos i l’ocupació. Amb tot, el mitjà va guanyar 560.000 oients, passant d’una penetració entre la població del 52,3 al 59,7%.

Segons va indicar el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya, Josep Maria Martí, el sector radiofònic ha patit una inflexió i ara ha d’assumir nous reptes, com són els canvis en els hàbits de consum i els fenòmens de la multiplataforma i el transmèdia. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram