L’ús de la llengua catalana a la xarxa continua amb el seu creixement, malgrat en els darrers anys ho fa a un ritme més lent, segons el baròmetre impulsat el 2002 per WICCAC (Webmàsters Independents en Català de Cultura i d’Àmbits Cívics), el qual analitza la presència del català als webs de grans empreses i organitzacions radicades a Catalunya o que hi ofereixen els seus productes i serveis.

En concret, el 2020 s’ha tancat amb un nou màxim històric, un 65,82% de mitjana d’ús del català a internet al desembre. Aquest percentatge suposa un augment interanual d’11 dècimes respecte de 2019, el més baix des de que es va posar en marxa aquest baròmetre. A banda, en l’any que acabem de deixar enrere s’ha registrat una mitjana del 65,78% en l’ús de la llengua catalana a la xarxa, 18 dècimes més que al 2019.

La salut del català a internet varia depenent del sector (WICCAC n’analitza 35). A 31 de desembre de 2020, l’àmbit de diaris, revistes, agències i digitals registrava un ús de la llengua catalana del 76,47% (creix 1,18 punts respecte un any abans), i el de ràdio, televisió, grups de comunicació i productores era del 72% (+0,30). Per la seva part, al sector informàtica, internet i TIC el percentatge era del 63,45% (+0,18), i al de telecomunicacions, electrònica, telefonia mòbil i tecnologia del 42,86% (+0,31).

Segons el baròmetre de WICCAC, només hi ha dues categories que es mantenen amb un percentatge del 100%, la d’universitats i la de teatre i dansa. Per la seva part, l’àmbit que registra un percentatge de l’ús del català més baix als seus webs continua sent el d’automòbils i motocicletes, amb el 5,88% (set dècimes menys respecte de 2019).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram