Editorial Ecoprensa, editora d’El Economista, ha decidit remodelar la capçalera amb un nou pla de negoci que potenciarà la seva edició digital, reforçant-la amb una plataforma per a iPad i amb continguts addicionals, com ara una edició en anglès i cinc edicions territorials dedicades a la informació socioeconòmica de Catalunya, País Valencià, País Basc, Andalusia i Castella i Lleó.

Així, a partir del 6 de juny, l’edició en paper es deixarà de publicar els dilluns i només arribarà als quioscos cinc dies, de dimarts a dissabte. Per compensar-ho, els dilluns es cobriran amb una edició digital especial, el Superlunes, que inclourà una edició completa del diari en suport digital, i que permetrà més paginació, a més de productes complementaris.

A més d’una renovació, totes aquestes novetats també busquen retallar despeses i poder fer front a les pèrdues de l’editora. Tot i que en els darrers tres anys ha anat reduint les pèrdues (de 6,4 milions d’euros el 2008, a 5,9 el 2009 i a 3,3 l’any passat) en total n’acumula fins a 23,6 milions d’euros, amb un deute financer de 14,1 milions, segons PRNoticias.

Edició en anglès

En la nova etapa, eleconomista.es també tindrà una edició en anglès amb els temes de portada i les exclusives del digital, així com els principals editorials i columnes d’opinió, i una cobertura de les borses de Nova York.

A través d’aquesta nova versió, es podrà tenir accés a diverses entrevistes i notícies del portal financer d’EUA, Business Insider, gràcies a l’acord estratègic al que s’ha arribat.

Finalment, també al juny, l’editora llançarà Ecopad, una plataforma que inclou l’edició d’El Economista del dia en versió digital; l’aplicació Mi Economista, per personalitzar el diari en funció de les àrees de més interès; un sistema d’alertes que inclourà cotitzacions, índexs i productes financers; una hemeroteca, i accés directe al portal de pagament Ecotrader.es, entre d’altres.