El passat 31 de maig, la direcció d’Ona FM va liquidar tres programes de cop –Ona Sport, Fan Zone i la segona edició de La Graderia–, una mesura que va implicar l’acomiadament de sis treballadors. Ara, la resta de la plantilla no veu el futur “gens clar”, segons han explicat fonts del comitè d’empresa a Comunicació 21.

El que sí tenen coll avall és que, si no es clausura l’emissora, Ona FM canviarà substancialment respecte a com se la coneixia fins ara, i es podria transformar en una espècie de Rock&Gol. Fins i tot en aquest segon cas es preveuen nous acomiadaments; actualment hi ha 24 persones a la redacció (una mica més de la meitat autònoms), i amb tècnics i comercials en total sumen una cinquantena de treballadors a la plantilla.

La decisió s’està cuinant a Madrid, a Prisa, des de la distància, cosa que fa augmentar el neguit en una redacció que reconeix haver quedat “tocada”. La plantilla preveu que al juliol ja se sàpiga alguna cosa sobre el seu futur i el de l’emissora.

Una fórmula reeixida

Sorgida de l’antiga Ona Catalana, l’emissora va ser adquirida per Prisa l’estiu del 2005, i el 23 d’abril del 2007 va iniciar una nova etapa reconvertida en una ràdio esportiva i d’entreteniment. Des d’aleshores, ha anat augmentant progressivament l’audiència, consolidant-se com la novena ràdio més escoltada a Catalunya.

En la darrera onada del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, la primera del 2012 (feta pública el passat 30 de març), Ona FM va registrar 54.000 oients, un augment considerable respecte anys anteriors: tenia 35.000 oients just un any abans; 15.000 el 2010; i 9.000 el 2009.