Aquest dijous s’ha reunit el Patronat de la Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC), que entre altres temes ha abordat la nova situació en què queda el Baròmetre després de la important retallada en l’aportació econòmica per part del Govern.

En la trobada, la primera de les dues anuals que celebra el Patronat, no s’ha adoptat cap decisió sobre el futur de la Fundació i l’escenari es manté obert. Així doncs, de moment el Baròmetre continua amb la seva activitat habitual i el proper 31 de maig presentarà les dades de la tercera onada del 2011.

Durant la reunió, s’ha constatat la voluntat de les diferents parts per, en les properes setmanes, trobar un model sostenible que pugui garantir la continuïtat del suport de l’Administració catalana, així com els objectius fundacionals del Baròmetre.

Amb tot, cal recordar que els acords signats amb la Generalitat finalitzen el 31 de desembre del 2012, així que, mentre el Govern no els revoqui i/o el Patronat no dissolgui la Fundació, la situació es manté com fins ara i es fa difícil entreveure com s’acabarà resolent.

En el Patronat de FUNDACC, a més de la Generalitat de Catalunya i el Govern de les Illes Balears, hi estan representades agències de mitjans (Carat, Media Planning Group, Zenithmedia, GroupM), grups de comunicació i mitjans (CCMA, COMRàdio, Ara, El Periódico, Grup Flaix, IB3, Mediapro, Grup TeleTaxi, Grup 62), associacions de mitjans (Associació Catalana de la Premsa Comarcal, Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals, Associació de Publicacions Periòdiques en Català, Associació de Mitjans de Proximitat), i anunciants (el Grup Bon Preu), entre d’altres.