La Fundació Audiències de la Comunicació i la Cultura (FUNDACC) ha recordat que el “suposat” tancament del Baròmetre depèn “exclusivament” de la decisió que prengui el seu Patronat, el qual es reunirà el proper 5 de maig amb la Generalitat per avaluar la “nova situació” creada arran de la important retallada en l’aportació econòmica per part del Govern.

En un comunicat emès per aclarir les informacions aparegudes aquest dimecres a l’Avui i El Punt i reproduïdes en diversos mitjans, la FUNDACC assenyala que la seva activitat seguirà desenvolupant-se amb normalitat almenys fins que es produeixi l’esmentada reunió entre el Patronat i el Govern. A més, recorda que els acords signats amb la Generalitat finalitzen el 31 de desembre del 2012.

Abans del comunicat oficial, el director general de FUNDACC, Joan Sabaté, ja havia avançat via Twitter que el tancament del Baròmetre depenia del Patronat de la Fundació, i que el proper 30 de maig es presentarà la segona onada del 2011 del Baròmetre.

En el Patronat de FUNDACC, a més de la Generalitat de Catalunya i el Govern de les Illes Balears, hi estan representades agències de mitjans (Carat, Media Planning Group, Zenithmedia, GroupM), grups de comunicació i mitjans (CCMA, COMRàdio, Ara, El Periódico, Grup Flaix, IB3, Mediapro, Grup TeleTaxi, Grup 62), associacions de mitjans (Associació Catalana de la Premsa Comarcal, Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals, Associació de Publicacions Periòdiques en Català, Associació de Mitjans de Proximitat), i anunciants (el Grup Bon Preu), entre d’altres.